FRI LEVERANS på ordrar över 5000Kr AVSÄNDNING SAMMA DAG om du beställer innan klockan 11:00 KUNDTJÄNST tillgänglig 8-17

Modernt Slaveri och Etisk Deklaration

Uppdatering 05/03/21 - Vi är glada att kunna meddela att vi ser en förbättring av våra leveranstider till EU. Just nu tar de flesta leveranserna mellan ca 7-14 dagar och vi hoppas att vi kommer se ännu en förbättring under de kommande veckorna. Kom ihåg att leveranser till EU fungerar på exakt samma sätt som innan Brexit, inga extra kostnader som tullavgifter eller skatter faller på dig som kund, allt detta täcks av oss. I vissa fall kan leveranserna ta något längre tid men detta är mer och mer en minoritet. Vi är också glada att kunna meddela att vi nu har hittat ett helt nytt lager i EU och mer information kommer släppas på vår blogg inom kort. Det kommer ta några månader, men när det är i drift kommer alla ordrar inom EU hanteras därifrån och du kan då utnyttja ännu snabbare leveranser och samma urval av produkter. Ta hand om dig!

Som ett modernt, växande företag är vi engagerade i personalens och leverantörernas etiska välfärd både här i Storbritannien, Europa och Fjärran Östern och tar det på största allvar.

Med kontor i både Xiamen och Yiwu, vi har personal på marken för att fysiskt kunna inspektera och övervaka de fabriker och företag som används i vår leveranskedja. På detta sättet kan vi vara säkra på att våra leverantörer följer de höga standarder som kan förväntas av dem i den ständigt växande miljöinriktade branschen. I kombination med resor till Kina två gånger om året av våra inköpare och ett åtagande att begära sociala revisioner där och när det är möjligt, är vi övertygade om att genom att arbeta tillsammans med våra leverantörer kommer effektivitet och standarder att fortsätta att förbättras och växa år efter år.

Modernt Slaveri och Social Revision

På Puckator strävar vi efter att ta bort alla möjligheter till modern slaveri inom vår leveranskedja. Detta kan omfatta ett brott av slaveri, tvångsarbete, barnarbete eller arbete av minderåriga, eller människohandel. Våra förväntade minimumkrav är baserade på ETI-baskoden (Ethical Trading Initiative).

Som en del av vårat pågående angagemang för standarder för produktionsanläggningar och ett ansvar gentemot arbetarna inom dessa miljöer begär vi att våra leverantörer kan tillhandahålla internationellt erkända sociala revisioner. Dessa sociala revisioner försäkrar oss om att leverantörerna och fabrikerna vi använder följer dagens arbetsmetoder. En social revision täcker viktiga aspekter som de nedan:

  • Anställning väljs fritt.
  • Lämpliga löner betalas
  • Arbetstiden är inte överdriven
  • Social analys
  • Arbetstagarens engagemang och skydd
  • Rätten till föreningsfrihet och kollektiva förhandlingar
  • Ingen diskriminering utövas
  • Rättvis ersättning
  • Sammanfattning av arbetstid
  • Förmåner som pension, sjukvård, arbetslöshet och ersättning för föräldraledighet
  • Arbetshälsa och säkerhet
  • Inget barnarbete
  • Miljöskydd
  • Etiskt affärsuppförande

Leveranskedjan

Vårat engagemang för ansvarfulla och etiska inköp fortsätter och vår inköpsavdelning arbetar nära med leverantörer, inspekterar nya produkter och produktionsmetoder i syfte att skaffa mer miljömässigt hållbara produkter. 2018 introducerades vår nya bambu-kollektion, som använder bambu från avfallsprodukten från bambu vid tillverkning av matpinnar. Den färska bambu som används i den första produktionen av detta kommer från lokala bönder i Kina som planterar ny bambu på sin plats.

Våra dörrmattor produceras i Kerala, Indien med användning av kokosnötsfiber och produceras i små by-samarbetsföreningar, vilket minskar arbetslösheten på avlägsna platser.

Produkter tillverkade i plast, till exempel vårat picknick-utbud med lunchlådor, flaskor och koppar är alla fria från BPA och ftalater.

Pågående Förbättringar och Utbildning

I ett försök att förbättra förståelsen mellan oss själva och vår leveranskedja har vi infört ett kontrakt vid beställningspunkten. Detta beskriver all information och krav som förväntas av våra leverantörer. Vi inser att många problem kan ta tid att lösa, men vi är övertygade om att genom att implementera nya regler och riktlinjer och kontinuerligt övervaka företags- och leverantörspraxis kan vi uppnå kontinuerliga förbättringar.

Vår personal utbildas regelbundet för att säkerställa att alla är medvetna om ansvaret i enlighet med policyer och branschstandarder.  Våra uttalanden och policyer granskas och uppdateras regelbundet.

Om du har några frågor eller funderingar angående denna sida, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Copyright © 2000 - 2020 Puckator Sverige, Puckator BV. Westplein 12-14, 3016BM Rotterdam, Netherlands. Organisationsnummer: 75988372, MOMS NL860469189B01