Nu när många butiker äntligen får öppna upp och välkomna tillbaka kunder, vill vi hjälpa dig att förbereda dig på bästa sätt så att du är redo för alla dina kunders önskningar.

Första steget - Nu mer än någonsin vill dina kunder kunna komma in i en butik och känna sig trygga. Nedan har vi sammanställt en snabb checklista.

  • Social distansering - försök att hålla 1-2 meters avstånd.
  • Skärmar vid kassorna.
  • Ett enkelriktat system med tydliga och synliga markeringar/skyltar.
  • Ett begränsat antal kunder inne i butiken samtidigt.
  • Handsprit vi ingången.

 

När allt ovan har kryssats av går vi vidare till nästa fråga... Vilka produkter borde erbjudas?

När du öppnar upp igen är det viktigt att fylla dina hyllor med produkter som dina kunder verkligen vill ha och behöver. På många ställen runt om i världen är det nu obligatoriskt att bära mask över mun och näsa, så detta är en bra produkt att börja erbjuda dina kunder. För att försöka lätta upp de vardagliga uppgifterna har vi designat våra egna tygmasker och har nu ett brett urval olika mönster att välja mellan. Du kan uppmuntra dina kunder att matcha dem med sin outfit eller helt enkelt föreslå en av de mönster som du gillar mest!

Hygien kommer att vara oerhört viktig efter den här pandemin och produkter som handsprit kommer att vara riktigt bra att inkludera i ditt sortiment. Vi har arbetat hårt de senaste månaderna för att kunna erbjuda ett brett urval i olika mönster, både i gel och spray format. Vår nya regnbågsdesign kommer in denna vecka och följs snart av fler designer. Med alla dessa mönster tillgänliga så är vi säkera att ha något för alla smaker.

 

Andra produkter som har varit mycket efterfrågade är återanvändbara produkter du enkelt kan ta med dig, komprimerade handdukar är en av dem. Små och lätta att ta med vart du än ska. En annan kollektion som vi rekommenderar är våra vattenflaskor och Take Away-muggar. Dessa är inte bara bra för att de är personliga, utan de är också bra för miljön och minskar användningen av engångsplast.

 

Den sista saken som vi vill rekommendera är att skapa ett "må bra" hörn i din butik. Ett utrymme där du har produkter som hjälper dina kunder att må bra och slappna av. Fyll detta hörn med aromalampor, doftoljor och rökelse. Vi vet att denna period har varit oerhört stressande för många och därför är det viktigt att lyssna på kroppen och då och då ge den tid att koppla av. Aromaterapi har visat sig ha en lugnande effekt på både kropp och själ, vilket vi tror att alla behöver efter dessa månader.

  

Sist men inte minst, var positiv, vi måste alla återgå till det normala och dina kunder kommer bli glada över att se dig igen!